Influencer Marketing Hakkında İlke Kararı
Reklam Kurulu, 04 Mayıs 2021 günkü toplantısında aldığı “influencer marketing” hakkındaki 2021/2 sayılı İlke Kararı’yla “sosyal medya etkileyicileri”nin tabi olacakları hükümleri içeren Kılavuz’u yayımladı ve böylece bu alana özel düzenlemeler getirerek mevzuat boşluğunu doldurdu. Kılavuz’un özeti ve hukuki değerlendirmelerimizi bu makalede bulabilirsiniz.
- Kategori Yayınlar
Türk Reklam Hukuku ve Influencer Marketing
Sosyal medyada yayın yapan bireylerin geniş kitleler tarafından takip edilmeye başlanması ve örnek alınması, reklamcıların da bu yayınları yeni bir reklam mecrası olarak kullanmaları olanağını yaratmış durumda. Kendi takipçi kitleleri üzerinde etkiye sahip kişiler aracılığıyla yapılan reklam ve tanıtım faaliyetlerine ise “influencer marketing” adı verilmekte. Bu makalemizde Türk reklam mevzuatı kapsamında influencer marketing yönteminin hukukiliğini değerlendireceğiz.
- Kategori Yayınlar